Corona Vouchers

Voorwaarden Golftime SGR corona-voucher

Wat is een SGR corona-voucher?
Naar aanleiding van de uitzonderlijke situatie die is ontstaan als gevolg van het coronavirus/COVID-19 is uw reis bij Golftime BV (hierna: Golftime) geannuleerd en heeft u een persoonlijke “Coronavoucher” ontvangen. U kunt de coronavoucher bij Golftime inwisselen voor een nieuwe vakantie bij ons onder de volgende voorwaarden.

Wat staat er op mijn SGR corona-voucher?
Een SGR corona-voucher is alleen geldig als de volgende punten vermeld staan op de SGR corona-voucher:
– De naam ‘coronavoucher’;
– De vouchercode;
– De naam van de hoofdboeker van de geannuleerde reis;
– De uitgiftedatum van de coronavoucher (dit is de datum waarop uw reis is geannuleerd);
– De geldigheidsduur van de coronavoucher;
– De waarde van de coronavoucher;
– De mededeling of een garantieregeling van toepassing is.

Tot wanneer is deze voucher geldig?
Alle betrokken klanten krijgen het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden gebruikt voor boekingen gemaakt binnen één (1) jaar na uitgifte naar een bestemming en vertrekperiode naar keuze.

Wat is de voucher waard?
De waarde is maximaal gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. De voucher vervangt het recht om terugbetaling van alle betaalde bedragen te vragen aan Golftime. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de reissom van de nieuwe reis lager uitvalt dan de waarde van de voucher, blijft het restbedrag staan op uw voucher onder dezelfde voorwaarden. U kunt dit dan gebruiken voor een volgende reis.

Wie kan deze voucher gebruiken?
De voucher is toegekend aan de hoofdboeker van de pakketreis. Alleen met de gegevens van de hoofdboeker van de reis kan de voucher, of een gedeelte ervan, worden ingewisseld. De hoofdboeker is de persoon die de boeking heeft gemaakt. De hoofdboeker kan bepalen wie zijn medereizigers zijn. De hoofdboeker kan het tegoed besteden aan een nieuwe of andere bestaande boeking voor uzelf, maar ook aan een nieuwe boeking van een andere boeker.

Hoe zit het met een nieuwe reis?

1. Je boekt een nieuwe vakantie bij Golftime
2. Je geeft bij het maken van de boeking aan dat je de SGR corona-voucher wilt inzetten.
3. Wij controleren je voucher en verwerken deze op je nieuwe boeking. Je ontvangt een aangepaste factuur, waarop de voucher op de reissom in mindering is gebracht.
4. Als er nog een restant te betalen overblijft op de nieuwe boeking, dan betaal je die volgens de normale voorwaarden en termijnen bij.
5. Als er nog voucherwaarde over blijft na het betalen van de nieuwe boeking, kun je deze gebruiken voor een volgende vakantie, zoals beschreven bij de waarde van de voucher.

In het onverhoopte geval dat jouw nieuw geboekte reis ook wordt geannuleerd, en je daarbij recht hebt op uitbetaling, zal Golftime dit bedrag opnieuw toewijzen via een voucher. Op jouw nieuwe boeking zijn de reguliere Golftime Algemene voorwaarden van toepassing. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

Waarom heet het een ‘SGR corona-voucher’?
1. Deze voucher valt onder de dekking van Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) in de zin van artikel 3 van de SGR garantieregeling.
2. Golftime is aangesloten bij het SGR.
3. Dit betekent dat in het geval een reisorganisatie – die bij SGR is aangesloten – bijvoorbeeld failliet gaat en je nog een ongebruikte SGR corona-voucher heeft, dit wordt vergoed door SGR. De specifieke voorwaarden om aanspraak te maken op deze regeling kan je nalezen op www.sgr.nl.
4. Bij een beroep op de SGR dekking dient ook de oorspronkelijke (geannuleerde) reisovereenkomst overlegd te worden en het betalingsbewijs, een en ander conform de garantieregeling van SGR.
5. De garantieregeling van SGR van toepassing is conform bestuursbesluit van 16 maart 2020 en eventueel opvolgende SGR bestuursbesluiten.
6. De SGR dekking geldt alleen voor SGR corona-vouchers die zijn uitgegeven tussen 16 maart 2020 en 1 juni 2020 (of zoveel langer indien de SGR de periode heeft verlengd).
7. Deze SGR dekking geldt alleen in geval van het annuleren van reizen in verband met het niet kunnen uitvoeren van de reis in het kader van het ontstaan van de onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus en voor reizen welke oorspronkelijk ook onder de garantie van SGR vielen.
8. Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde reis anders dan een voucher vallen niet onder de garantieregeling van SGR.

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.